15 Nisan 2008 Salı

Managed Directx Bölüm - 3 Mesh ve Texture Yükleme

Mesh ve Texture Yükleme

Bir C#.NET/Windows Application açtıktan sonra DirectX, Direct3D ve Direct3DX referanslarını projemize ekliyoruz. Ardından Editörde General Declerations kısmında using anahtar sözcüğü ile “Microsoft.DirectX” ve “Microsoft.DirectX.Direct3D” classlarına erişiyoruz. Öncelikle bir device hazırlamamız gerekiyor. Kodların hepsi aşağıdaki örnekte açıklanmıştır. Ayrıca kodlarda kameraguncelle isimli bir method var ve yön tuşları aracılığıyla kamerayı hareket ettirmenizi sağlayan birtakım matrix işlemlerini denetliyor. Onunla ilgili ayrıntılı bilgiyi de bir sonraki konu başlığında işleyeceğiz. Bu arada bir Class içerisinde bir device tanımlayıp onu farklı methodlarda kullanabilmek için device’ı “new” keywordu ile deklare ettiğimiz methodu, device’ı kullanacağımız diğer methodda handle etmemiz gerekiyor(Add Handler ile) tabi bu bir yöntem ve bu iş için başka yöntemler de var. Yazdığım örnek uygulamada bu yöntemi kullandım. 
Son olarak mesh ve texture yüklemek için;

Mesh mesh;
Texture texture;
mesh = mesh.FromFile("dosya.x", MeshFlags.SystemMemory, d3ddevice, materials);
texture = TextureLoader.FromFile(d3ddevice, "dosya.bmp");

Kaynak: Öğretim Görevlisi Murat Güneş

Hiç yorum yok: